Naam:
mike-en-johan.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Twee vertegenwoordigers uit fryslan en groningen die samen het idee hebben opgevat om eens wat avontuurlijks te gaan doen...

Over onze reis

De route

Ook de winter edition start vanuit Hardenberg. De route van de winter edition is een stukje korter dan die van de originele Carbage Run. De reden hiervoor is dat de uitdaging veel groter is. Hieronder vind je het beginpunten en eindpunt per dag. Tijdens the Carbage Run Winter Edition krijgen we van de organisatie elke dag een route mee. Deze routes bevatten uiteraard alleen wegen die open zijn in de winter. Maar reken maar dat we de meest fantastische wegen gaan rijden!

Dag 1 - HARDENBERG - FREIBURG IM BREISGAU (DUITSLAND)
Net als bij de originele Carbage Run gaan we vandaag de grootste afstand afleggen. We moeten immers wat meters maken om in de leuke wintergebieden terecht te komen. Vandaag rijden we dus hoofdzakelijk over snelwegen. Een mooie gelegenheid om de auto rustig in te rijden en hem rustig op de proef te stellen.

Dag 2 - FREIBURG IM BREISGAU - DAVOS (ZWITSERLAND)
Nu begint de uitdaging voor ons pas echt. De afstand naar Davos is niet heel erg groot, maar we rijden er natuurlijk niet rechtstreeks naar toe. Binnendoor is veel leuker. Met een beetje mazzel mogen we deze dag de sneeuwkettingen voor het eerst tevoorschijn halen.

Dag 3 - DAVOS - SÖLDEN (OOSTENRIJK)
Wederom binnendoor en uiteraard nog uitdagender. De wegen worden iets steiler en we zullen meer last van sneeuw gaan krijgen. Ook de opdracht zal vandaag een stuk uitdagender worden. Door de Alpen van Zwitserland naar Oostenrijk.

Dag 4 - SÖLDEN - CORTINA D´AMPEZZO (ITALIË)
We kunnen natuurlijk wel blijven vertellen dat elke dag nog leuker en uitdagender wordt, maar dat spreekt voor zich. Van de Alpen naar de Dolomieten. Twee hele verschillende soorten landschap in één dag.

Dag 5 - CORTINA D´AMPEZZO - KIRCHBERG (OOSTENRIJK)
De laatste loodjes. De kans dat we op de vijfde dag nog in de race zit is een stuk kleiner dan bij de originele Carbage Run. De auto en de inzittenden hebben het nu zo zwaar te verduren gehad dat die laatste dag ook wel moet lukken. We rijden vanuit de Dolomieten weer naar Oostenrijk. Kirchberg is de plaats waar de finish groots gevierd zal worden. We zorgen in ieder geval dat we er bij zijn!

Het doel

Deze race gaat niet om snelheid, wel om handigheid en creativiteit! Elke dag ontvangen we een opdracht voor onderweg, waarmee we punten kunnen verdienen. En we houden ons je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat we in de gekste situaties terecht komt die we niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor onze stoere-verhalen-doos natuurlijk. Er zijn met the Carbage Run interessante prijzen te winnen, maar het doel van de race is toch echt lol maken. De reis is de prijs.

We hopen dat iedereen ons volgt en steunt en reacties  zijn van harte welkom!