Dag 3 van Davos naar Solden in Oostenrijk

15 februari 2012 - Solden Oostenrijk, Oostenrijk

Na een nacht van 9 uur, en een heerlijk ontbijt met Edelwijs thee voel ik me weer wat groter. Zo met Mike op naar Solden

Vannacht een cm of tien sneeuw gevallen bij het laagje wat er al lag geeft een mooi beeld. Zie foto klimrek. Vandaag laten de heren de opdracht voor wat het is en geven ze de prioriteit aan het veilig in solden aankomen. Heel verstandig als je de foto's zo ziet die op de twitter voorbij komen. Een aantal heb ik toegevoegd aan de foto's voor weer een mooie sfeerimpressie.De opdrachten voor vandaag zijn een van de teamleden in alleen maar een string in de sneeuw, In een heidiejurkje van de piste, Een foto van een van de teamleden in de cabine van een sneeuwpully(iets op rupsbanden heb ik me laten vertellen), foto van een teamlid op friese doorlopers, en nog een maar die ben ik alweer vergeten.

9.32 uur. Mooie route, de eerste 12 kilometer gereden. Het blijft sneeuwen, een snelheid van 30 tot 40 kilometer per uur. Wordt een lange rit.....

9.49 uur. De omgeving is mooi, het rijden wel zwaar. Onze navigatie bedenkt dat we in plaats van de b-wegen ook wel c-wegen kunnen nemen.

11.18 uur. Jullier pass 2284 m boven zee.

11.38 uur. De Volvo houdt het best. Temperatuur liep wel op, maar zakte snel weer terug. Nog geen problemen met grip, we hebben wel andere gezien.

Lees op de twitter feed een hoop pechgevallen deze dag. Niet alle auto's zijn berekend op zo'n hoop sneeuw. Gelukkig rijden onze mannen nog steeds vol goede moed door. (linda)

12.30 uur. sms van Mike: Dag 3 veel sneeuw. We zijn een pas van 2284 meter overgestoken. Best wel spannend, glad en sneeuwwind. Maar.....Volvo for life! Nu op weg naar Oostenrijk + de opdrachten.

13.28 uur. We rijden op naar Martina, grens oostenrijk.

14.20 uur. We zijn in oostenrijk! Over de helft.

15.30 uur. Tweed van Mike met een foto: sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Superrrrr!